Knjiga Dober Dih

Ko boste prebrali knjigo Dober dih in začeli izvajati tehnike, ki so v njej predstavljene, lahko pričakujete številne koristi

  • Zjutraj se boste zbujali spočiti.
  • Povečana sposobnost pomnjenja in učenja
  • Zmanjšanje simptomov astme.
  • Okrepljen imunski sistem
  • Boljša kondicija in s tem boljši rezultati na vseh področjih
  • Zmanjšanje tveganja za srčno-žilne bolezni
  • Manj skrbi, anksioznosti in depresije
  • Boljša prebava
  • Krajša oz. hitrejša obnova po napornem delu/treningu
  • Izboljšana koncentracija
  • Manj glavobola in migren
  • Znebili se boste neprijetnega smrčanja!

Dih je življenje. Če nam je ob rojstvu prirojena kakšna sposobnost, je to dihanje. Pa dihamo prav? Novorojenčki naravno dihajo skozi nos. Pogosto se zaradi različnih zunanjih vplivov tekom odraščanja dihanje »pokvari« in začnemo dihati skozi usta. To ima številne negativne posledice, kot so zadihanost med telesnim naporom, slab spanec, astma in celo občutki tesnobnosti ali depresije, povezani z negativnimi vplivi dihanja skozi usta na možgane. 

Tovrstne nadloge med ljudmi ne izbirajo in otežujejo življenje celo profesionalnim športnikom, ki so sicer v vrhunski kondiciji, a morda nezavedno dihajo skozi usta. Irski strokovnjak Patrick McKeown je s svojo dihalno tehniko umirjenega dihanja skozi nos pomagal že tisočem ljudi, od astmatikov do vrhunskih športnikov. Tudi vas bo poučil, kako:

  • ponovno dihati pravilno skozi nos in s tem izboljšati splošno zdravje in počutje;
  • izboljšati telesno vadbo po načelu »manj je več«;
  • izboljšati telesno kondicijo in moč;
  • povečati energijo in zbranost;
  • s pravilnim dihanjem zmanjšati apetit.

Avtor knjige, Patrick McKeown, je svetovno priznani licencirani trener metode dihanja po Buteyku, ki jo je razvil ukrajinski zdravnik, Dr. Buteyko. McKeown je vrsto let trpel zaradi astme. Spominja se, kako je kronično dihal skozi usta. Ko se je naučil pravilnega dihanja, je astma postopoma izzvenela.

Izboljšala sta se tudi njegovo splošno zdravje in počutje. McKeown je avtor programa Oxygen Advantage, ki temelji na Buteykovi metodi. 

Cena knjige je 24,99€. Lahko jo naročite po e-mailu: janez.hudovernik@proacta.si ali pa v naši spletni trgovini.

Kako dobro dihate?

Na koliko spodnjih vprašanj boste odgovorili pritrdilno?

  1. Ali med vsakodnevnimi aktivnostmi dihate skozi usta?
  2. Ali dihate skozi usta med globokim spanjem? (Če niste prepričani, pomislite, ali se zjutraj zbudite s suhimi usti. Suha usta ob vstajanju so pokazatelj dihanja skozi usta preko noči.)
  3. Ali med spanjem smrčite ali zadržujete sapo?
  4. Se zjutraj zbujate neprespani in rahlo utrujeni?
  5. Ali naredite več kot 15 vdihov in izdihov na minuto?
  6. Ali čez dan večkrat globoko zajamete sapo? Pogosto čez dan zehate?
  7. Ali postanete zadihani, kadar npr. hodite s svojimi vrstniki? Ali ko greste v strm breg oz. po stopnicah?
  8. Ali ob koncu službe/dneva čutite bolečine v vratu ali ramenih? Čutite napetost v predelu ramenskega obroča in hrbtenice?
  9. Imate pogosto zamašen nos?
  10. Ste pogosto utrujeni, brez energije, mogoče celo omotični in vam misli tavajo.

Več kot ste zbrali pritrdilnih odgovorov na zgornja vprašanja, slabše dihate. Verjetno dihate preveč in pospešujete oksidacijo. Ta zapleteni izraz pa v primeru prekomernega dihanja pomeni podobno kot rjavenje, do katerega pride, ko so kovine (prekomerno) izpostavljene kisiku (in vodi). Če vse skupaj poenostavimo – le kdo si želi, da bi bilo njegovo telo »zarjavelo«?

Knjiga Dober dih vam bo pokazala, kako lahko dramatično izboljšate svoje dihanje in s tem svoje zdravje, počutje in delovno uspešnost.

O knjigi so povedali...

»Zaščitni znak sodobnika je eksces. Obdan s preveč stvarmi, uživalec prevelikih količin hrane, konstantno izpostavljen stresu. Rekreativec, ki v prostem času vadi preveč. Knjiga Patricka McKeowna pa nam razkrije še eno presenetljivo dejstvo: tudi dihamo preveč! Ko dobesedno hlastamo za zrakom, si obstruiramo dihalne poti, jemljemo kisik in kvarimo zdravje.Dober dih je odličen priročnik, ki razumljivo tolmači znanost na področju dihanja in z enostavnimi, a izjemno učinkovitimi napotki vsakogar popelje na pot do učinkovitega dihanja. Manj je več velja tudi za najpomembnejšo funkcijo naših občutljivih teles. Dihati manj pomeni dihati bolje. Dihati skozi nos namesto skozi usta pomeni dihati pravilno in zdravo.«
»Temeljita in jasna predstavitev blagodejnih učinkov zavestnega in pravilnega dihanja na psiho-fizično zdravje posameznika – ter izvorne vloge jogijskih tehnik dihanja in čuječnostne meditacije pri tem. Odlično povabilo k vadbi in prevzemanju odgovornosti za svoje zdravje, počutje ter uspešnost v športu in poslu.«
»Ljudje radi iščemo bližnjice do boljšega zdravja, pozabljamo pa na osnove. Dihanje je ena izmed osnov. Pri delu z strankami opažam, da velika večina ne diha pravilno kar se odraža v večji utrujenosti, napetosti mišic, manjši fizični sposobnosti in težjim soočanjem s stresom. Z pravilnim dihom boste dobili več kisika, posledično se vam izboljša kvaliteta življenja.«
»Knjiga The Oxygen Advantage predstavlja novost na športnem področju in ponuja konkretne in temeljite nasvete. Ob lahkotnem prebiranju se ponujeni predlogi zdijo celo preveč enostavni, kajti v sodobnem času vsi iščemo rešitve v visoko tehnoloških elektronskih aparaturah in sistemih. A že ob prvih praktičnih izvedbah vaj, ki so razumljivo in natančno opisane, se človeku, ki se poglobljeno ukvarja s športnim izpopolnjevanjem, pričara nasmešek na obrazu. Napredek se namreč nemudoma občuti. Tako je prvi notranji vzklik zagotovo “ To je to. To je rešitev!”«

V Medijih